יום ראשון, 1 ביולי 2012

תוכנית 9: איך באות מדינות לעולם עם דובי קננגיסר

להאזנה והורדת הפרק לחצו כאן

אורך התוכנית: 30 דקות

 "פוקיאמה הוא סופר של אמירות מאד גדולות, ושל ספרים מאד גדולים. כל ספר של פרנסיס פוקיאמה הוא המגנום אופוס שלו". בשיחה הזאת דיברתי עם דובי קננגיסר  על הספר "The Origins of Political Order"  של פוקיאמה (שידוע לקהל הרחב בעיקר כמי שהכריז על קץ ההיסטוריה) - או יותר  נכון, על הכרך הראשון של הספר, שפורש את ההיסטוריה של התפתחות המדינות והמשטרים מהפרה-היסטוריה ועד המהפיכה הצרפתית (פרק זמן מכובד). איך עיצבו הרעיונות הפוליטיים והדתיים, והתנאים הפיזיים והחברתיים, את המדינות והמשטרים ברחבי העולם? אי אפשר בחצי שעה להתחיל אפילו לכסות את אורך הזמן ורוחב היריעה של הספר, אבל דובי דלה כמה מהרעיונות המעניינים שפוקיאמה מציע.

דובי קננגיסר הוא דוקטורנט במחלקה למדע המדינה באוניברסיטת טורונטו, שמתמחה ברעיונואות: ההשפעה של רעיונות על שינויים מוסדיים בדמוקרטיות. הוא כותב את הבלוג "לא שומעים!" והיה ממקימי האייל הקורא.

הפעם אין לי כמעט קישורים ותוספות, פרט כמובן להמלצה לקרוא את הספר. אחר-כך אפשר להמשיך (או להקדים) ל- Political Order in Changing Societies של סמואל הנטיגטון.
יש גם את העבודה של דובי על חברות קופי-האדם (קובץ pdf). 

תוכניות קשורות: הפלא האירופי - רובים חיידקים ופלדה עם אייל מנדלבאום

2 תגובות:

  1. תוכנית מצויינת, כיפאק לדובי ודפנה.
    גם מעניין לשמוע וגם אני מרגישה עכשיו שאני מכירה כמה מושגים ורעיונות :) שלא היכרתי קודם.

    הערונת טכנית: יש משהו לא לגמרי ברור בדיבור. בד"כ זה בסדר, אבל יש בעיה עם מילים לא מוכרות (למשל לא הצלחתי להבין את שם הספר בהאזנה).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על המחמאות.
      לגבי איכות הקול: אני משתדלת את המיטב במגבלות הציוד הבסיסי (והידע המוגבל...) שיש לי. אני מקווה שעם הזמן אפשר יהיה לשדרג את הדברים האלה.

      מחק