יום שבת, 2 ביוני 2012

תוכנית 8: האם ביולוג יכול לתקן רדיו? עם אורן שעיה


אורך התוכנית: 35 דקות

איך יכול מישהו שבא מפיזיקה או הנדסה לצלול לביולוגיה בשלב הפוסט-דוקטורט, זה מה שאורן שעיה שאל מנחה פוטנציאלי. האם יש לי מה לתרום? אני חושב שיש לך, אמר המנחה, והמליץ לו לקרוא את מאמרו של יורי לזנבניק, "האם ביולוג יכול לתקן רדיו".

"העבודה הביולוגית לא חסרה," אומר אורן בפרק הזה, "יש בה דברים גאוניים שבאמת השאירו אותי פעור פה. אבל יש נקודה שחסרה, וזה מה שאני קורא לו פורמליזם כמותי."  בהמשך הפרק אורן מספר איך משלבים רעיונות מתמטיים, הנדסיים וכמובן - ביולוגים - למחקר בתחומים שונים של ביולוגיה מולקולרית.

אורן שעיה הוא פוסט-דוקטורנט במעבדה של דוד שפרינצק בפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל-אביב. יש לו תואר ראשון בפיזיקה והנדסת חשמל,  ודוקטורט בהנדסת חשמל. הוא כותב את הבלוג המדעי עד כדי קבוע, כולל פינת הראיונות "אז מה עושים שם באוניברסיטה?".

למשקיענים:

תוכניות קשורות:
תוכנית 5: אבולוציה ואפיגנטיקה - נקמתו של למארק - עם יובל אלחנתי


3 תגובות:

  1. קודם כל, היו מאזינים שציפו לפרק שלא הגיע, אני למשל :-)

    היה פרק משובח ומרתק וחבל שהוא (ושאר הפרקים) נגמר כ"כ מהר. התחבר לי נהדר עם הרצאה נוספת ששמעתי מאת פרופ' אשל בן יעקב על חיידקים (כפי שתיארתי כאן - http://megira.co.cc/ktzarim/215).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אריאל.
      לקראת סוף החודש חשבתי שלפחות הייתי צריכה להודיע שאין. לומדים :-)

      מחק
  2. גם ההרצאה של פרופ' אורי אלון משובחה מאוד, עושה חשק לקרוא את הספר שלו ואני אמליץ על ההרצאה הנ"ל וכמובן על הפרק הזה ביומן הגלישה שלי.

    השבמחק